برابری پیوند(Link equity) و پیج رنک منسوخ شده در سئو
برابری پیوند(Link equity) که زمانی با اصطلاح عصاره پیوند نامیده میشد یک عامل رتبهبندی موتور جستجو بود براساس این ایده که لینکهای خاصی از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل میشوند. این مقدار انتقال وابسته به تعدادی از فاکتورها مانند ارتباط صفحه اتصال، ارتباط موضوعی، وضعیت HTTP و…. است.
برابری پیوند و پیج رنک منسوخ شده
هنگامیکه بسیاری از مردم به برابری لینک فکر میکنند به پیج رنک نیز فکر میکنند.
پیج رنک اولین محاسبه الگوریتمی بود که برای تعیین این که چگونه یک سایت باید در درجه اول از مجموعه تنظیمات سایت استفاده کند، مورد استفاده قرار گرفت.
پیج رنک دیگر عامل تعیینکننده اصلی برای رتبهبندی سایت نیست، اکنون تنها یکی از صدها عامل رتبهبندی است که گوگل به آن نگاه میکند .
تا حدی برابری لینک را می توان به این شکل متوجه شد که چگونه جریان رتبهبندی صفحه از یک پیوند به یک پیوند دیگر منتقل میشود.
شما ممکن است درباره یک تاکتیک قدیمی سئو به نام “PageRank sculpting ” بشنوید، که در آن یک مالک سایت به طور استراتژیک انتخاب میکند که لینکها دنبال شوند و لینک های nofollow شده برای کنترل جریان قدرت از صفحه به صفحه کنترل میشوند، با اینکه این مساله هنوز هم میتواند تاحدی در شرایط مناسب موثر باشد استفاده نامناسب از nofollow ها یک استراتژی است که ما هرگزتوصیه نمیکنیم.
برابری لینک چگونه تعیین میشود ?
هر دو پیوندهای داخلی و خارجی میتوانند برابری لینک را تصویب کنند. چند نکته مهم در خصوص تعیین اینکه آیا یک پیوند سود را از بین میبرد یا نه، وجود دارد:
آیا وبسایت معتبر است؟
لینکهای وبسایتهای مورد اعتماد که اقتدار خود را ساختهاند بیشتر از لینکهای وبسایتهای جدید که تازه شروع شدهاند ارتباط دارند.
آیا لینک crawlable است؟
اگر یک صفحه وبسایتی را از طریق فایل robots.txt مسدود کند ، به کاوشگر گفته میشود که آن را نادیده بگیرد و پیوند ارزشی نخواهد داشت.
لینک در صفحه کجاست؟
لینکهایی که در پاورقی صفحه به خاک سپرده شدهاند و یا در نوار کناری هستند به اندازه لینکهای درون بدنه یک محتوای صفحه وزن داده نمیشوند. معماری سایت به گوگل کمک میکند تا مشخص کند که چه محتوایی برای بازدیدکنندگان مفید است، پس بطور منطقی به آن نگاه کنید.
چند لینک در این صفحه قرار دارند؟
اگر لینک شما بین بسیاری از لینک های متصل گم شدهباشد، بعید است که یک کاربر آن را پیدا کرده و روی آن کلیک کرده و از سایت شما بازدید کنند.
منبع: moz.com
2 دیدگاه