Close

.:: سبد خرید شما

اهمیت بک لینک در رتبه بندی گوگل در سال 2020

⏱️ مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 16 تیر 1399

مدت ها بود که برخی افراد فکر می کردند دوره ی بک لینک ها به اتمام رسیده و سلسله لینک سازی در حال فروپاشی است. با روی کار آمدن برخی الگوریتم ها در چند سال پیش هم بر این فرضیه، گرد حقیقت پاشیده شده بود. به مرور زمان و با تحلیل سئوکاران و تغییر فعالیت الگوریتم های پیشین گوگل، این فرضیات و افکار، غلط از آب درآمد. در این مطلب در می یابیم که در فاکتور های داشتن یک سئوی موفق در سال 2020 و کسب یک رتبه ی خوب از سوی گوگل، بک لینک ها جایگاه پررنگ و مهمی را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به جمله ی بالا قصد ما از نگارش این مطلب آشنایی شما دوستان با نقش فعلی بک لینک در سئوی سال 2020 میلادی و بررسی علت های این میزان از تاثیرگذاری بک لینک در رتبه بندی و سئوی وبسایت ها است. ما را در ادامه ی این مطلب دنبال کنید تا ببینیم چگونه می توانیم امسال یک سئوی کاربردی را برای سایت خود اعمال کنیم.

بک لینک ها به شما اعتبار می دهند

با داشتن بک لینک های موفق و کاربردی سایت شما سیگنال های قوی خود را برای الگوریتم های گوگل و خزنده های گوگل ارسال می کند. با داشتن لینک های خروجی (بک لینک های) معتبر می توانید صدای خود را برای رسیدن به گوگل بلند تر کنید.

در واقع زمانی که وبسایتی به سایت شما لینک می دهد، همانند این است که یک دانه آب بریزی و به جوانه زدن آن کمک کنی. درست است که آب تنها نقش را در رشد گیاه ندارد، اما وجود آن لازم است. دقیقا در قوانین سئو هم چنین چیزی حکم می کند. رتبه و جایگاه وبسایت شما دانه است و لینک های شما آبی که برپای دانه ی شما ریخته می شود تا جوانه حاصل شود.

لینک ها دارای امتیازبندی هستند و گوگل لینک هایی که از سایت های فعال و معتبر به شما داده می شود را به همراه تعداد آن ها به عنوان معیار قرار می دهد. پس لینک ها در سال جاری اهمیت بیشتری یافته اند و میزان اهمیت بک لینک ها افزایش یافته است.

موضوع مهمی که باید در خصوص لینک ها بیان کرد این است که برخی الگوریتم ها همچون پاندا یا پنگوئن فعالیت چشمگیری ندارند و می توان آن ها را جزو الگوریتم های از دور خارج شده دانست. اکنون گوگل به شکل واضحی از نقش تاثیر گذار بک لینک ها در رتبه بندی و Link Score می گوید و بر این باور است که بک لینک ها به نوعی برگه هایی برای اعتبار یک وبسایت هستند.

همچنین بخوانید:   محافظت از محتویات وب سایت شما در برابر سرقت محتوا برای سئو

نقش انکرتکست یا متن لینک در سئو

انکرتکست یا متن لینک در واقع کلمه ی کلیدی یا عبارت کلیدی است که لینک ما به آن پیوند داده می شود. گوگل مفهوم این متن و کلمه را به مفهوم کل محتوای صفحه ای که لینک در آن ایجاد شده و صفحه ای که با استفاده از لینک به آن ارجا داده می شویم بررسی می کند.

پس با این حساب درست است که نقش برخی الگوریتم ها کم رنگ شده است یا از بین رفته اما به جای آن فاکتور هایی ارزش یافته است که باید رعایت شود تا سئوی شما کامل شود.

انتخاب انکرتکست یا کلمه ی لینک صحیح باید با توجه به کلمات کلیدی پر اهمیت شما که بر آن در سایتتان تمرکز دارید انتخاب شود.

انکرتکست های عمومی هم مناسب هستند؟

انکرتکست های عمومی معمولا نقش پررنگی را ایفا نمی کنند و گزینه ی مناسبی برای ایجاد لینک شما نیستند. اما توصیه می شود که از انکرتکست نام تجاری خود استفاده کنید. در واقع نام تجاری شما اگر به گونه ای انتخاب شود که با فعالیت شما مرتبط باشد یا موضوعیت فعالیت شما شامل جزئیات و شاخه ی مشخصی شود، تمرکز عام شما باید بر روی نام تجاری و کلمات مرتبط با فعالیتتان باشد.

اگر نام تجاری شما به گونه ای باشد که در حوزه ی کاری شما پررقابت است و یا ارتباطی میان آن و حرفه ی شما نیست، باید بر کلمات کلیدی مرتبط با فاز رقابتی کم تمرکز کنید تا به مرور با پیشرفت رتبه ی خود، آماده ی رقابت در کلمات کلیدی حرفه ای تر و پرطرفدارتر شوید.

استفاده از کلمات کلیدی تخصصی علاوه بر اینکه افراد حرفه ای تر به سراغش می آیند تا در گوگل جستجو نمایند و به همین جهت کاربران شما، مختص با فعالیتتان به دنبالتان می آیند، می تواند باعث شود تا در کلمات کلیدی تخصصی که رقابت در آن ها کمتر است به رتبه و جایگاه خوبی دست پیدا کنید.

لینک ها مکمل هستند!

لینک ها و متن لینک ها صرفا سیگنال هایی مکمل هستند که سبب می شوند تا به رتبه ی دلخواه خود برسید. در کنار آن باید نکات مهم دیگری را نیز به شکل مداوم رعایت کنید. برای مثال محتوایی که به طور تخصصی و حرفه ای سئو شود و تولید محتوا به شکل منظم و مرتبط با فعالیت وبسایتتان می تواند از مهم ترین ارکانی باشد که شامل لیست 200 فاکتور تاثیرگذار در سئوی وبسایت شود.

همچنین بخوانید:   عبارات کلیدی و انتخاب درست آن ها برای سئو سایت در موتورهای جستجو

تعداد کلمات و کیفیت محتوا

تعداد کلمات کلیدی در میزان کیفیت سئوی شما کاملا تاثیر گذار است. زمانی که محتوای شما متناسب با موضوعتان همخوانی داشته باشد، سئوی محتوای شما به خوبی انجام میشود.

در خصوص تعداد کلمات باید به موضوع خود نگاه کرده و تلاش کنید آنچه که می توان به عنوان یک مقاله نشر داد را ایجاد کنید و خلق کنید. معمولا تعداد بالای 1000 کلمه، مناسب ایجاد یک مقاله است. این تعداد کلمات وابسته به موضوع شما می تواند بیشتر شود. این موضوع به جهت کامل بودن محتوای مورد نظر کاربران از سمت گوگل و الگوریتم هایش مورد توجه قرار می گیرد.

کیفیت محتوای شما وابسته به رعایت نکاتی است که باید در مورد تولید یک محتوای خوب بدانید. خواندن دو مقاله ی 200 فاکتور سئو و اصول نگارش یک محتوای خوب می تواند شما را در درج و ایجاد محتوای مفید در وبساییتان یاری کند.

کلام آخر

در پایان این متن لازم است که بگوییم که بک لینک ها اهمیت ویژه ای دارند و وبمستر ها و سئوکاران نیز بر اهمیت آن آگاه هستند و این فاکتور را در وبسایت های خود رعایت می کنند.

زمینه ساز سئوی موفق و بالا بردن سرعت پیشرفت وبسایت شما، انجام کامل مجموعه فاکتور های تاثیر گذار در سئو است.

اگر شما نیز تجربه ای مرتبط در زمینه ی استفاده از بک لینک ها و در خصوص اثربخشی آن ها آگاه هستید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. سوالات خود را می توانید با درج در بخش نظرات یا فرم از من بپرس از ما بپرسید و متخصصین مجموعه ی بک لینک در اسرع وقت سوالات شما را پاسخ می دهند. از همراهی شما متشکریم.

17 دیدگاه