Close

.:: سبد خرید شما

روش های شناسایی محتوای نامناسب، نامرتبط و کپی

🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 15 مهر 1402

اگر شما یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید و یا حتی در یک سایت تفریحی و سرگرمی مشغول فعالیت هستید، نیاز به تولید محتوا دارید. شما با تولید محتوا و قرار دادن آن در سایت، باید دائما وب سایت خود را به روز رسانی کنید و به نیازهای متعدد مشتریان خود پاسخ دهید.

نکته ای که در رابطه با تولید محتوا دارای بیشترین اهمیت است، تولید محتوایی یونیک و غیر کپی است. قرار دادن محتوای کپی هم می تواند سایت شما را در نظر گوگل بی ارزش نماید و هم اینکه مخاطب هیچ علاقه ای به خواندن مطالب تکراری شما نشان نمی دهد.

بنابراین اگر خودتان برای تولید محتوای سایتتان اقدام می کنید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای تکراری و کپی هیچ ارزشی ندارد. اگر هم کار تولید محتوای خود را برون سپاری می کنید، حتما پیش از انتشار محتوا، بررسی نمایید که محتوای شما یونیک و غیر کپی باشد.

چون گوگل هم مخالف تولید محتوای کپی است، به همین دلیل ابزارهای بسیار متعددی عرضه شده اند که به شما رد شناسایی محتوای کپی کمک می کنند. ما این ابزارها را در دو دسته رایگان و غیر رایگان، دسته بندی نموده و خدمت شما معرفی می نمایی. اما قبل از معرفی این ابزارها، ابتدا باید ببینیم که منظور از محتوای کپی چه محتوایی است؟

منظور از محتوا کپی چیست؟

به اعتقاد گوگل، هر محتوایی که یک نسخه کاملا مشابه یا نسبتا مشابه آن در نقطه دیگری از سطح وب وجود داشته باشد محتوای کپی یا به عبارتی duplicate content به حساب می آید.

چنین محتوایی می تواند از روی سایت های دیگر و یا حتی خود سایت شما کپی شده باشد. در واقع برای گوگل فرقی نمی کند که محتوای شما از چه منبعی کپی شده باشد، در هر صورت بی ارزش است و امتیازی برای سایت شما کسب نخواهد کرد. پس بهترین کار، تشخیص محتوای کپی و عدم استفاده از چنین محتوایی در سایت است.

مخاطب و یا کاربران اینترنتی از مطالعه مطالب تکراری بیزار هستند و دوست دارند وقتی عبارتی را در موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنند، محتوایی متنوع را از سایت های مختلف بخوانند.

پس اگر کاربر بفهمد که مطالب سایت شما کپی شده سایتی دیگر است، دیدگاه بدی نسبت به سایت شما پیدا خواهد کرد و به تدریج مخاطبان خود را از دست خواهید داد. این موضوع یعنی تمام هزینه هایی که برای سایت انجام داده اید، بیهوده و بی ارزش بوده است. چرا که هدف اصلی تولید محتوا و بازاریابی محتوا، جذب و ترغیب مخاطب به فروش محصول و خدمات موجود در سایت است.

همچنین بخوانید:   فهرست چیست و چه تفاوتی با موتورهای جستجو دیگر برای سئو سایت شما دارد

تا چند سال پیش، حتی گوگل قادر به تشخیص محتوای کپی نبود و نیمی از محتواهای نمایش داده شده در بخش نتایج سرچ تکراری بودند. اما به تدریج گوگل از الگوریتم پاندا خود رونمایی کرد.

این الگوریتم از ایجاد و پخش محتوای کپی جلوگیری می کند. یعنی استفاده از چنین محتوایی نه تنها امتیازی برای سایت شما ندارد، بلکه قدرت سئو سایت شما را کاهش می دهد. پس بهترین کار ممکن تشخیص محتوای کپی و استفاده نکردن از آن در محیط سایت است.

ابزارهای رایگان تشخیص محتوای کپی

Duplichecker

Duplichecker به‌عنوان یک ابزار رایگان تشخیص محتوای کپی، به شما این امکان را می‌دهد که وجود سرقت ادبی یا محتوا کپی را برای فایل متنی محتوا در قالب Text، Doc و آدرس URL را در عرض چند ثانیه، تشخیص دهید. اگر در این سایت ثبت‌نام کنید می‌توانید به‌صورت نامحدود از خدمات آن بهره‌مند شوید.

Siteliner

اگر می‌خواهید جستجوی محتوای کپی در تمام وب‌سایت‌ها انجام شود، می‌توانید به Siteliner اطمینان کنید. کافی است آدرس URL سایت موردنظر خود را copy& paste کنید و این ابزار محتوای کپی، زمان بارگذاری صفحه، تعداد کلمات در هر صفحه، لینک‌های داخلی و خارجی و غیره را برای شما جستجو کند.

مدت‌زمان این جستجو به سایز سایت موردنظر شما بستگی دارد. می‌توانید نتایج را به‌صورت فایل pdf ذخیره کنید.

PlagSpotter

PlagSpotter یک ابزار تشخیص محتوای کپی رایگان، پرسرعت و جامع برای جستجوی آدرس URL است. کاربر می‌تواند در کمتر از یک دقیقه و تنها در ۴۹ ثانیه محتوای کپی را تشخیص دهد.

همچنین این ابزار تشخیص محتوای کپی گزینه Orginality را برای مقایسه متن محتوای کپی شده در اختیار مخاطب می‌گذارد.

Copyscape

Copyscape، ابزار تشخیص محتوای رایگان دیگری است که با استفاده از آن کاربر می‌تواند جستجوی دقیق‌تری را برای تشخیص سرقت ادبی و محتوای کپی انجام دهد. در واقع این ابزار تشخیص محتوای کپی متن را کاملاً شکسته و به‌صورت جزئی و دقیق وجود کپی یا سرقت ادبی را بررسی می‌کند.

Smallseotools

Smallseotools یک ابزار تشخیص محتوای کپی است که وجود سرقت ادبی یا محتوای کپی را به‌صورت دقیق و جزئی بررسی می‌کند.

ابزارهای پولی تشخیص محتوای کپی

Grammarly

ابزار محتوای تشخیص کپی Grammarly علاوه بر تشخیص محتوای کپی می‌تواند گرامر متن، انتخاب واژه و ساختار جمله را هم بررسی کند.

Plagium

ابزار Plagium امکان جستجوی سریع برای محتوای کپی را به کاربر می‌دهد. البته در نسخه پولی این ابزار امکان جستجوی دقیق‌تر محتوای کپی فراهم شده است.

همچنین بخوانید:   چرا پیج رنک های گوگل صفر شد!؟

Plagiarismcheck.org

Plagiarismcheck.org یک ابزار پولی برای ردیابی و تشخیص دقیق محتوای کپی و سرقت ادبی و همچنین متن پارافریز شده است.

Plagscan

برای تشخیص محتوای کپی می‌توانید از ابزار پولی Plagscan استفاده کنید.

امروزه دسترسی به شبکه جهانی اینترنت برای همه افراد فراهم شده است تا بتوانند برای مطالعه حول موضوع مورد علاقه خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، محتوای مناسب را بیابند.

در این میان هر محتوا دارای آدرس URL منحصربه‌فرد است، درنتیجه اگر سایت دیگری محتوای یکسان را با آدرس URL دیگر منتشر کند، گوگل آن را تشخیص داده و در رتبه‌بندی خود آن را حذف کرده یا در صفحات جستجوی بعدی نشان خواهد داد.

همچنین کاربران هم علاقه‌ای به خواندن محتوای تکراری ندارند. درنهایت وب‌سایت یا برند تجاری با شکست و آسیب‌های جبران‌ناپذیری مواجه خواهد شد.

پس بهتر است هر نویسنده محتوا پیش از انتشار محتوای تولیدشده، از اصالت آن اطمینان پیدا کند. به همین منظور ابزارهای تشخیص محتوای کپی در دو گروه پولی و رایگان طراحی و در شبکه اینترنت عرضه‌شده‌اند.

برای کسب رتبه بالاتر در رتبه‌بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو، محتوای خود را بر اساس اصول سئو تهیه‌کرده و سپس عدم وجود سرقت ادبی یا محتوای کپی را با استفاده از این ابزارهای تشخیص محتوای کپی بررسی نمایید.

کلام آخر

تولید محتوا یکی از مهمترین مواردی است که برای رشد وب سایت خود باید انجام دهید. اما آنچه که از قرار دادن محتوا در سایت، اهمیت بالاتری دارد، یونیک بودن محتوا است.

قرار دادن محتواهای کپی شده و تکراری نه تنها ارزش و آورده ای برای شما ندارد، بلکه در طولانی مدت، منجر به افت سئو شده و جریمه های گوگل را در پی خواهد داشت.

بنابراین توصیه می شود که اگر کار تولید محتوای خود را برون سپاری می کنید، با استفاده از روش هایی که در این مطلب بررسی کردیم و یا با استفاده از یک سایت تشخیص کپی بودن متن از یونیک بودن محتوا مطمئن شوید تا مورد جریمه الگوریتم های گوگل قرار نگیرید.

تعداد سایت ها و ابزارهای موجود برای تشخیص محتوای کپی بسیار است و نمی توان آنها را صرفا به این لیست کوتاه محدود کرد. اما شاید مهمتر از هر چیزی، هدف شما از بررسی یک متن باشد. با شناسایی هدف خود می توانید ابزار مناسب برای آن را انتخاب کرده و برای بهبود محتوای سایت از آن استفاده کنید.

برچسب ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است