Close

.:: سبد خرید شما

نشانه های اینترنتی(URL) و اهمیت آن برای موتورهای جستجو و سئو سایت شما

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 26 مرداد 1397

یک URL مخفف (Uniform Resource Locator) می باشد که معمولا به عنوان یک آدرس اینترنتی شناخته می شود، موقعیت یک منبع (مانند یک صفحه وب) را در اینترنت مشخص می کند. URL( نشانه اینترنتی) همچنین مشخص می کند که چگونه این منبع را بازیابی کند، همچنین به عنوان پروتکل شناخته شده مانند HTTP، HTTPS، FTP و غیره می باشد.

نمونه کد:

 http://www.exampledomain.com

محدودیت های اعمال شده

برای کار کردن صحیح در همه مرورگرها، باید نشانی‌های اینترنتی  کوتاه‌تر از ۲،۰۸۳ کاراکتر باشد.

فرمت مطلوب

 http://www.example.com/category-keyword/subcategory-keyword/primary-keyword.html

URL چیست؟

یک URL متن قابل خواندن برای انسان ها و موتورهای جستجو است که برای جایگزینی اعداد (آدرس های IP) که رایانه ها برای ارتباط با سرور ها استفاده می کنند طراحی شده اند. آنها همچنین ساختار فایل در وبسایت داده شده را شناسایی می کنند. URL شامل یک پروتکل، نام دامنه و مسیر است(که شامل ساختار زیر پوشه خاصی است که در آن یک صفحه قرار دارد) و دارای فرمت درست زیر است:

نشانه های اینترنتی و سئو سایت

پروتکل نشان می دهد چگونه یک مرورگر باید اطلاعات مربوط به یک منبع را بازیابی کند. استاندارد وب http: //یا  https:// است، اما ممکن است شامل مواردی مانند mailto: (برای باز کردن سرویس گیرنده ایمیل پیشفرض شما) یا ftp: (برای اداره فایلها) باشد.

نام دامنه (یا نام میزبان) نام قابل خواندن برای انسان از مکان خاصی است که در آن یک منبع(در بیشتر موارد یک وب سایت) واقع شده است.

URL ها همچنین شامل مواردی مانند پوشه های خاص و یا پوشه های زیر است که در یک وبسایت خاص قرار دارند، هر پارامتری(مانند  ردیابی کلیک یا کارت ID) که ممکن است در URL ذخیره شود، و انکر تکس هایی که اجازه می دهد بازدیدکنندگان به نقطه خاصی در منابع بروند.

چرا URL ها برای جستجوگرها اهمیت دارند؟

1-تجربه کاربری بهبود یافته است

یک URL خوب هم انسان‌ها و هم موتورهای جستجو را یک نشانه ساده از آنچه که صفحه مقصد در مورد آن خواهد بود را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، URL DPReview در زیر چیزی است که ما یک URL دقیق می‌نامیم( آن مقصد آن را به طور دقیق توصیف می‌کند).

نشانه های اینترنتی پروتکل

حتی اگر برچسب عنوان این صفحه پنهان باشد، نشانی اینترنتی دقیق به لحاظ معنایی هنوز یک روش خوبی از آنچه که صفحه مقصد در مورد آن است ارایه می‌دهد و با ایجاد یک تجربه کاربری(UX) بهبود یافته و با توجه به آنچه که آن‌ها می‌بینند اگر روی لینک کلیک کنند فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید:   الگوریتم موتورهای جستجو برای بهینه سازی و سئو سایت شما چیست ؟

2-رتبه بندی

URL ها یک موتور جستجوگر عامل رتبه بندی جزئی هستند که هنگام تعیین یک صفحه خاص یا منابع مربوط به یک پرس و جو جستجو استفاده می شود. در حالی که آنها به اقتدار دامنه کلی خود اهمیت می دهند، استفاده از کلمات کلیدی در URL نیز می تواند بعنوان یک عامل رتبه بندی عمل کند . در حالی که با استفاده از یک URL که شامل کلیدواژه ها می تواند دیده شدن شما را بهبود بخشد.

3-پیوندها

در صورت خراب شدن، URL های نوشته شده به خوبی می توانند به عنوان متن محرمانه خود به عنوان لینک در انجمن ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی رسانه ای و یا سایر سایت های آنلاین کپی و جا به جا شوند.

در مثال بالا DPReview موتورهای جستجو ممکن است URL http: //www.dpreview.com/review … را ببینند و صفحه را با شرایط در URL (dpreview، reviews، canon، eos، و 6d) مرتبط سازند. با استفاده از کلمات کلیدی در URL شما ممکن است رتبه بندی سایت شما را برای شرایطی که انتخاب کرده اید افزایش دهد.

نشانه های اینترنتی و سئو

اگر شما علاقه مند به انجام یک تجزیه و تحلیل منن لینک(Anchor Text) سطح بالا در سایت خود هستید، از ابزار جستجوی ساختار لینک(link building) ما، Link Explorer استفاده کنید.

نشانه های اینترنتی و موتورهای جستجو

بهترین شیوه های سئو برای URL ها

  • گذاشتن نشانی‌های اینترنتی به عنوان ساده، مرتبط، قانع‌کننده، و دقیق، یک کلید برای به دست آوردن هر دو کاربر و موتورهای جستجو برای درک آن‌ها(یک پیش‌نیاز برای رتبه‌بندی خوب) است. اگرچه URL می‌تواند شامل شماره کارت و کدها باشد، بهترین روش استفاده از کلماتی است که مردم می‌توانند آن را درک کنند .
  • نشانی‌های اینترنتی باید صریح اما مختصر باشند. با دیدن تنها نشانی اینترنتی، یک کاربر باید یک نتیجه خوب از آنچه که باید در صفحه انتظار داشته باشد را ببیند.
  • برای اینکه بتوانید به راحتی قابل خواندن باشد، از کلمات مختلف برای جدا کردن کلمات استفاده کنید. URL ها نباید از آرم، فاصله یا هر کاراکتر دیگر برای جدا کردن کلمات استفاده کنند.
  • از حروف کوچک استفاده کنید در برخی موارد، حروف بزرگ ممکن است با صفحات تکراری مواجه شوند. به عنوان مثال، moz.com/Blog و moz.com/blog ممکن است به عنوان دو URL مجزا شناخته شوند که ممکن است مسائل را با محتوای تکراری ایجاد کنند.
  • از استفاده از پارامترهای URL ، در صورت امکان، اجتناب کنید چون آن‌ها می‌توانند مسایلمربوط به ردیابی و محتوای کپی را ایجاد کنند. اگر پارامترها نیاز به استفاده از کدها داشته باشند(به عنوان مثال کدهای UTM) آن‌ها را به مقدار کم استفاده کنید.
همچنین بخوانید:   اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی

منبع:moz.com

4 دیدگاه