Close

.:: سبد خرید شما

آموزش دریافت گواهینامه اس اس ال رایگان

⏱️ مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 03 آذر 1401

یکی از مهمترین موضوعاتی که در رابطه با سایت های مختلف مطرح است، موضوع امنیت سایت است. عدم رعایت امنیت سایت علاوه بر اینکه می تواند مشکلات حقوقی بسیاری را برای مدیر سایت به همراه داشته باشد، می تواند موجب عدم اطمینان کاربران هم شود. همانطور که می دانیم یکی از مهمترین سرمایه های هر سایت، کاربران آن هستند، رضایت کاربران می تواند موجب رضایت گوگل شود و سئو سایت را بهبود بخشد و این یعنی جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر که همگی آنها منجبر به سود بیشتر خواهند شد.

یکی از مهمترین کارهایی که در راستای امنیت سایت می توان انجام داد، نصب گواهی SSL است.

 

استفاده از این گواهی سبب می شود که هم امنیت سایت شما افزایش یابد و هم بتوانید رتبه بهتری را در نتایج گوگل کسب نمایید که این امر با بهبود سئوی سایت هم همراه است.

دریافت گواهی SSL و ثبت آن، نیاز به هیچ اطلاعات حقیقی و حقوقی ندارد و مدیران سایتها می توانند بدون پرداخت هزینه، امینیت سایت خود را تامین نمایند.

سایت هایی که این گواهی را دریافت می کنند، در بستر HTTPS لود می شوند و یک علامت قفل در کنار نام سایت نمایش داده می شود و بدین ترتیب امنیت سایت حفظ می شود.

در ادامه ابتدا به معرفی SSL خواهیم پرداخت و سپس به شما نمیش می دهیم که چطور می توانید تشخیص دهید که سایتی این گواهی را دارد یا خیر و نهایتا هم به صورت قدم به قدم با اموزش تصویری نحوه دریافت این گواهی را تشریح می کنیم.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

SSL چیست؟

این عبارت مخفف Secure Socket Layer است و وظیفه دارد تا از اطلاعات شما در برابر هکرها محافظت کند! برای مثال وقتی وارد صفحه درگاه یک بانک می‌شوید، اطلاعات مهمی را در آن ثبت می‌کنید که مجرمان سایبری برای داشتن آن‌ها سرودست می‌شکنند. SSL گواهی‌نامه‌ای است که دست آن‌ها را از رسیدن به این اطلاعات کوتاه می‌کند. سرودست که چیزی نیست، گردن‌شان را هم بشکنند – درصورت داشتن گواهی‌نامه SSL – نمی‌توانند به اطلاعات‌تان دست پیدا کنند!

در این مقاله نحوه دریافت گواهینامه SSL رایگان را قدم به قدم برای شما توضیح می‌دهیم. گواهینامه SSL رایگان قابلیت استفاده برای دامنه های .ir و بین المللی را دارد.

از این گواهینامه می‌توانید در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، whmcs و… یا هر نوع وب سایت دیگری استفاده کنید.

سایت من گواهینامه SSL دارد یا نه؟

فهمیدن این موضوع بسیار ساده است. فقط باید وارد سایت خود شوید و سپس نوار مرورگرتان را بررسی کنید؛ اگر قبل از URL یک قفل می‌بینید، خیال‌تان راحت! سایت‌تان SSL دارد و امنیت آن تامین شده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در سمت چپ آدرس سایت یک قفل به رنگ خاکستری تیره وجود دارد. قبلاً رنگ این قفل سبز بود، اما به‌خاطر سیاست‌ های جدید گوگل رنگ خاکستری برای آن انتخاب شده است.

همچنین بخوانید:   زبان نشانه گذاری اسکیما چیست و چه اهمیتی در افزایش نرخ کلیک شما از گوگل دارد

 

چرا از SSL رایگان استفاده کنیم؟

مشکلی بسیاری از مدیران وب سایت که دامنه ملی دارند این است که بدلیل تحریم ها امکان خرید گواهینامه SSL برای دامنه خود را ندارد.

همچنین ممکن است شما از دامنه بین‌المللی استفاده کنید اما در مرحله اول راه اندازی وبسایت خود بودجه محدودی در اختیار داشته باشید.

استفاده از SSL رایگان به شما کمک می‌کند بدون پرداخت هزینه و در نظر گرفتن تحریم ها آدرس وب سایت خود را به پروتوکل https تغییر داده و از مزایای آن لذت ببرید.

آموزش تصویری دریافت گواهینامه ssl رایگان

برای شروع ابتدا به سایت sslforfree.com مراجعه کنید.

سپس آدرس وبسایت خود را در کادر سبز رنگ (قسمت enter your website to secure) وار نموده و بر روی Create Free SSL Certificate کلیک کنید.

در این مرحله لازم است دامنه خود را احراز هویت کنید تا sslforfree مطمئن شود شما مدیر این وبسایت هستید.

برای احراز هویت سه راه دارید که پیشنهاد ما manual verification یا همان احراز هویت دستی که از طریق آپلود فایل به هاست شما انجام می‌شود است. ابتدا بر روی گزینه manual verification در سایت SSL for free کلیک نمایید.

سپس از قسمت پایین صفحه روی آیکون سبز‌رنگ Manually Verify Domin کلیک کنید.

اکنون برای احراز‌هویت سایت بصورت دستی وارد هاست خود شده و به پوشه ای که سایت شما در آن قرار دارد مراجعه کنید. (public HTML یا سابدامین یا…)

یک پوشه به نام .well-known ایجاد کنید و وارد این پوشه شوید. فولدر دیگری به نام acme-challenge نیز ایجاد نمایید و مجدد وارد این فولدر بشوید.

تا اینجا ما پوشه acme-challenge را داخل پوشه .well-known ایجاد کردیم. یعنی آدرس یا پچ ما باید به اینصورت باشد :

my-website-folder/.well-known/acme-challenge

به سایت SSL For Free باز می‌گردیم و فایل اول و دوم که با نام های Download File #1 و Download File #2 با رنگ سبز مشخص شده دانلود می‌کنیم و آن ها را در پوشه acme-challenge که داخل هاست ایجاد کردیم منتقل می‌کنیم.

پس از انجام مراحل بالا به سایت SSL For Free باز‌می‌گردیم و گزینه Download SSL Certificate را می‌زنیم.

تبریک گواهی نامه شما با موفقیت ایجاد شد.

در ادامه به توضیح نحوه نصب گواهینامه ssl رایگان در کنترل پنل های Cpanel و Directadmin می‌پردازیم.

نصب گواهینامه SSL در Cpanel

اگر هاست شما سی پنل است به قسمت SSL/TLS مراجعه کنید و سپس بر روی گزینه Manage SSL sites کلیک کنید.

سپس از قسمت Install an SSL Website پایین تر از سربرگ Domin دامنه خود را انتخاب بفرمایید.

شما سه فیلد خالی  و Private Key (KEY) و Certificate Authority Bundle: (CABUNDLE) را مشاهده می کنید به سایت SSL For Free باز‌گردید همانطور که می‌بینیم در وب سایت sslforfree نیز قسمت های Certificate و Private Key و CABUNDLE وجود دارد.

همچنین بخوانید:   پیوند خارجی(External Links) در سئو برای بهینه سازی سایت

در مرحله آخر لازم است هریک از کد های موجود در سایت ssl for free را کپی و آن را در قسمت مربوطه در سی‌پنل paste نمایید و جهت اتمام کار بر روی آیکون install certificate موجود در پایین صفحه سی‌پنل کلیک کنید.

ما در این مقاله نحوه نصب ssl در کنترل پنل دایرکت ادمین را بصورت قدم به قدم و تصویری توضیح داده ایم.

پس از نصب گواهینامه آدرس وبسایت خود را با https در مرورگر وارد می‌کنیم. درصورتی که مراحل را بدون مشکل سپری کرده باشید آدرس بار سایت شما به اینصورت خواهد بود.

سوالات متداول و خطا‌هایی که ممکن است هنگام دریافت ssl رایگان با آن روبرو شوید

طی مراحل دریافت و نصب https رایگان ممکن است با خطاهایی روبرو شوید. ما هریک از این خطاهای احتمالی را به همراه راه‌حل مناسب آن در این قسمت برای شما توضیح می‌دهیم.

آیا گواهینامه های صادر شده از سایت ssl for free قابلیت تمدید دارند؟

گواهینامه های ssl که از از طریق وب سایت ssl for free صادر می‌شوند قابلیت تمدید ندارد. اما شما می‌توانید با انجام دادن همین آموزش از مرحله اول یک گواهینامه جدید دریافت کنید و آن را مجدد بر روی هاست خود نصب کنید. صدور مجدد گواهینامه 3 ماهه برای هر دامنه به تعداد نامحدود و کاملا رایگان امکانپذیر است.

گواهی ssl رایگان را دریافت و نصب کردم اما هنوز وبسایت من خطای ssl دارد!

اگر تمامی مراحل را به‌درستی پیش رفته و نصب گواهینامه با موفقیت انجام شده اما همچنان ارور ssl در URL وبسایت شما مشاهده می‌شود ممکن است یک لینک با آدرس http در وبسایت خود داشته باشید. این لینک می‌تواند یکی از لینک های منو وب سایت شما یا لینک یکی از تصاویری که در صفحه لود می‌شود باشد. شما باید این لینک را پیدا کنید و آن را به https تبدیل کنید تا خطای یاد شده از بین برود.

مدت زمان اعتبار ssl رایگان چقدر است و چطور قبل از باطل شدن گواهینامه باخبر شویم؟

مدت زمان اعتبار گواهینامه های ssl رایگان که از وبسایت ssl fo free دریافت می‌شوند 3 ماه است. اگر شما در وبسایت ssl fo free ثبتنام کرده باشید و هنگام تهیه گواهینامه وارد حساب کاربری خود شده باشید 7 روز قبل از باطل شدن گواهینامه برای شما ایمیل اطلاع رسانی ارسال می‌شود. فرایند ثبت‌نام در وب سایت ssl for free را پس از صدور گواهینامه نیز می‌توانید انجام دهید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است