Close

.:: سبد خرید شما

چرا تجربه کاربری(UX) برای طراحی استراتژی سئو وب سایت شما واجب است

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 12 مرداد 1397

چرا تجربه کاربری(UX) برای طراحی استراتژی سئو وب سایت شما برای بهینه سازی در موتور های جستجو واجب است.

امروزه صاحبان وبسایت می‌توانند به سادگی کلمات کلیدی را در وبسایت خود ارایه دهند.

متن های جذاب، عنوان بهینه کلمه کلیدی و متا برچسب‌ها را بنویسند و سپس انتظار داشته باشند که در صفحه اول گوگل قرار بگیرند.

برای رسیدن سئو به اهداف خود تجربه کاربری، سرعت سایت، محتوا و بهینه سازی سایت بهترین نقش را ایفا می‌کند.

تجربه کاربری(UX) و سئو  به یک نتیجه مطلوب یعنی رتبه‌بندی بهتر ارگانیک وبازدید بیشتر می‌رسند.

الگوریتم سئو همیشه در حال تغییر است و تنها تمرکز بر روی قوانین سئو به عنوان یک راهبرد کافی نیست.

تجربه کاربری(UX)

با تمرکز بر الگوریتم گوگل، شما هنوز هم می‌توانید ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. با این حال، با تمرکز بر ارائه بهترین تجربه ممکن کاربر برای بازدید کنندگان سایت اثربخشی وب سایت خود را نشان میدهم. به این  فکر کنید که درک مشتریتان بسیار مهم‌تر از درک الگوریتم گوگل است(که به طور مداوم در حال تغییر است).

اگر به هدف سئو و تجربه کاربری(UX) نگاه کنید، خواهید دید که آن‌ها در واقع بسیار شبیه به هم هستند که کار را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند تا آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند و از آنچه پیدامی‌کنند راضی باشند.

تجربه کاربری و بهینه سازی

ما در حال حاضر جنبه های زیادی داریم که هم سئو و هم UX را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. برای مثال:

  • عنوان ها
  • محتوای عالی
  • ساختار سایت
  • سیگنال‌های کاربر
  • پیوندهای بیرونی
  • سرعت سایت
  • تجربه همراه

علاوه بر عناصری که ذکر شده بودند که همUX و هم سئو را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، ماهمچنین می‌دانیم که گوگل  می‌تواند در حال حاضر جنبه‌های دیگر UX را نیز درک می‌کند.

تجربه کاربری و سئو

  1. آینده تجربه کاربری( UX) و سئو

همانطور که گوگل با تقلید رفتار کاربران بهتر می‌شود، تجربه کاربری(UX) بیشتر مربوط به رتبه‌بندی موتور جستجوست. اهمیت آن تنها زمانی افزایش می‌یابد که به آینده بازاریابی جستجو وارد شویم. موتورهای جستجو به چیزی دقیق‌تر از سرعت بازگشت به عنوان یک عامل رتبه‌بندی نگاه میکنند. حتی گوگل ممکن است بیشتر به نحوه رفتار کاربران در یک وبسایت نگاه کند.

موتورهای جستجو می‌توانند انواع دیگر تحلیل‌های محتوای صفحه را انجام دهند. برای مثال، آن ها می‌توانند ارزیابی کنند که آیا صفحه شما تجربیات کامل ارائه می‌کند یاخیر، به عنوان مثال اگر ۱۰۰ کاربر را به صفحه شما بفرستند چه درصدی از آن‌ها راضی خواهند بود.

همچنین بخوانید:   گوگل آنالیتیکس ابزار کاربردی بررسی آمار بازدید وبسایت شما

ما می‌دانیم که یک دستورالعمل برنده در بازاریابی جستجو تنها سئو نیست، بلکه یک تجربه بسیاربزرگ برای راهبرد اهداف سئو است. بزرگ‌ترین راه این است که سئو ساده  است و گوگل سعی دارد رفتار کاربران و تعامل با محتوا را درک کند. داشتن رتبه سئو و جذب کاربران به وبسایت تنها بخشی از این معادله است. شما باید به همان اندازه مطمئن شوید که وب سایت شما راه‌حل را ارائه کرده و مشکلات کاربران را حل می‌کند. سئو و تیم‌های طراحی وب برای کمک به شما در بهبود تجربه کاربر سایت  آماده هستند.

منبع: theleverageway.com

2 دیدگاه

  • من به تازگی یک سایت در زمینه آشپزی ایجاد کردم. نمیدونم چطور میتونم به پیشرفت سایتم کمک کنه. همه محتواها رو خودم مینویسم و عکس های با کیفیت هم میگیرم. ممنون میشم راهنماییم کنین