Close

.:: سبد خرید شما

اطلاعات هوایز (whois) خصوصی یا عمومی و تأثیر آن در سئو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 17 اردیبهشت 1397

همانطور که مستحضرید هر شخص برای ثبت یک دامنه لازم است اطلاعات شخصی خود را به سرویس دهنده ارائه کند. این اطلاعات در یک دیتابیس جهانی ثبت و ضبط شده و بنا به خواست صاحب امتیاز دامنه به صورت مخفی و یا در  دسترس عموم قرار میگیرد.

اطلاعات whois خصوصی یا عمومی و تأثیر آن در سئو

و اما بحث اصلی ما در این مقاله که نمایش اطلاعات شما به صورت خصوصی و یا عمومی چه اهمیت و تاثیری دارد؟

برخی از سرویس دهنده ها و شرکت های ثبت دامنه به شما این امکان را می دهند که اطلاعات whois خود را مخفی کنید و یا اصطلاحاً به صورت پرایوت قرار دهید و به این طریق هیچ کس نمی تواند متوجه شود صاحب امتیاز دامنه مورد نظر چه کسی است!؟ با این کار گوگل این گونه استنباط می کند که صاحب این دامنه چیزی برای مخفی کردن دارد و ممکن نیت بدی پشت این قضیه باشد! در واقع برای گوگل خیلی اهمیت دارد که بداند هر دامنه توسط چه کسی و با چه هویتی ثبت شده است و قصد دارد تشخیص بدهد صاحب دامنه قبلاً فعالیت غیرقانونی بر خلاف مقررات گوگل انجام داده است یا خیر؟ و اگر برای گوگل محرز شود که صاحب دامنه قبلاً فعالیت غیرقانونی داشته وب سایت مورد نظر را از نتایج حذف و یا حریمه خواهد کرد.

مت کاتز رئیس سابق بخش وب اسپم تیم گوگل در این باره می گوید :

زمانی که اطلاعات WhoIs آنها را بررسی کردم، همه آنها دارای سرویس محافظت خصوصی بودند. این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست. اما زمانی که فاکتورهای متعددی را کنار یکدیگر قرار دادید، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.

بنابراین اگر اطلاعات whois خصوصی یا اصطلاحاً پرایوت دارید همین الان آن را عمومی کنید تا گوگل بتواند هویت صاحب دامنه را شناسایی کند.

همچنین بخوانید:   برچسب alt و به کار گیری آن در پردازش تصاویر سئو برای بهینه سازی سایت

2 دیدگاه