Close

.:: سبد خرید شما

تأثیر کلمات کلیدی موجود در نام دامنه و یا ساب دامنه

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 21 فروردین 1397

انتخاب دامنه هایی که حاوی کلمه کلیدی مدنظر شما باشد در سئو بی تأثیر نیست. شاید در گذشته تأثیر این مورد بسیار زیاد بود اما در حال حاضر هم این مورد یکی از فاکتور سئو محسوب شده و در کسب جایگاه بهتر در آن کلمه کلیدی موثر خواهد بود. کلمات کلیدی که در آدرس یک دامنه می آیند از 4 جهت قابل بررسی و ارزیابی هستند که در ادامه به شرح آن میپردازیم:

 

کلمات کلیدی که در وسط یا ادامه نام دامنه می آیند

موتورهای جستجو کلمات کلیدی که در ادامه یا وسط نام دامنه می آیند بسیار برجسته می کنند و هنوز هم این مورد یک سیگنال مثبت برای سئو محسوب می شود.

 

کلمات کلیدی که در ابتدای دامنه می آیند

طبق بررسی ها و آنالیز رفتار گوگل دامنه هایی که با کلمه کلیدی مورد نظر آغاز می شوند نسبت به دامنه هایی که کلمه کلیدی در ادامه یا وسط دامنه هستند خیلی بهتر هستند و شانس بیشتری دارند تا در آن کلمه کلیدی رتبه و جایگاه بهتری کسب کنند.

 

کلمات کلیدی که در زیر دامنه (subdomain) می آیند

کلمات کلیدی موجود در نام زیر دامنه یا ساب دامنه هم می تواند موثر بوده و طبق بررسی و تحقیقات سایت معتبر موز.کام در سال 2011 این موضوع به اثبات رسیده و قابل استناد می باشد.

 

کلمات کلیدی که دقیقاً با نام دامنه یکسان هستند (EMD)

EMD مخفف کلمه “Exact Match Domain” به معنای “دامنه دقیقاً همتا” می باشد. به این معنا که نام دامنه یک سایت دقیقاً همان کلمه کلیدی باشد. به عنوان مثال در وب سایت ما کلمه کلیدی “بک لینک – Backlink” که دقیقاً هم نام با آدرس سایت یعنی Backlink.ir است. این دامنه ها یه طریقی متفاوت عمل می کنند به این ترتیب که اگر سایت با کیفیت باشد می تواند مفید واقع شده و اگر سایت کیفیت پایین تری داشته باشد می تواند نسبت به آپدیت های EMD آسیب پذیر نشان داده و نتیجه عکس دهد. مت کاتز در سال 2012 در این باره نوشت :

تغییرات اندکی انجام شده که طی آن در الگوریتم جدید گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقاً همتای بی کیفیت در نتایج گوگل کاسته خواهد شد.

همچنین بخوانید:   راهکارهای برنامه ریزی شده برای سئو قبل از طراحی وب سایت شما

2 دیدگاه