Close

.:: سبد خرید شما

متاتگ ها و انواع آن

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 24 مرداد 1392

در این مقاله سعی میکنم شما را با متاتگ ها انواع انها و کاربردهای انها و همچنین تاریخچه ی این کد ها و تگ ها اشنا کنم.

اگر شما به تازگی کار اماده سازی سایت خود را شروع کرده اید و مایل به پیشرفت محسوس در رنک خود هستید شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنم

همچنین این مقاله برای طراحات قالب نیز میباشد که چه مواردی را میتوانند در قالب قرار دهند تا قالب تا حد زیادی سئو سازی و بهینه شده باشد.

متا تگ چیست؟

چرا استفاده از انها بسیار توصیه میشود؟

متاتگ ها توصیحاتی هستند که در صفحه برای عموم یا همان کاربرا نمایش داده نمیشوند اما برای موتورهای جست و جو گر نمایش داده میشوند و برای انها بخشی از معرفی سایت شما میباشد پس دقت در انتخاب انها به شما کمک میکند که به نتایج بهتری برسید.

متاتگ ها برای اولین بار در دهه ی ۹۰ مورد استفاده قرار گرفتند برای بالا بردن غیرمنطقی امار در موتورهای جست و جو ایجاد شدند در ابتدا استفاده از انها نوعی گول زدن موتورهای جست و جو بود برای بدست اوردن بازدید کننده به روش های غیرمنطقی و تقلبی به طور مثال این تگ ها در مکان های نامناسب استفاده میشد و در انها اطلاعات غلط قرار میگرفت این اطلاعات بیشتر مواردی بودند که موتورهای جست و جو به عنوان کلمات محبوب یا توضیحات مفید منتشر میشدند مثلا سایتی که در مورد اشپزی بود در متا تگ های خود اطلاعاتی در مورد فناوری و تکنولوژی قرار میداد در اغازین روزهای استفاده این تگ ها و تا مدتی این روز بسیار کارامد و رایج بود اما با گذشت زمان و تغییراتی که شرکت های بزرگی همچون گوگل در سیستم خود ایجاد کردند دیگر این روش ها کارایی قبلی خود را نداشتند پس مدیران سایت ها به استفاده ی درست از این تگ ها روی اوردند به دلیل اخطار های گوگل و دیگر شرکت ها و پس از مدتی باز هم روزهای درخشان این تگ بازگشت ولی با این تفاوت که دیگر متاتگ ها معرف خود وبسایت بودند به صورت حقیقی نه به صورت تقبلی.

به طور کلی گوگل همیشه در برخورد به متا تگ ها به خاطر روزهای نخستین ان برخورد خوبی نداشت و هیچ وقت انها را تایید نمیکرد و در ایندکس کردن تاثیری نداشت تا زمانی که متا تگ های مخصوص خود را منتشر کرد به نام متا تگ های گوگل

همچنین بخوانید:   ۵ روش برای بهبود رنک موتورهای جستجو

[Google Meta Tags]

که در مقالات اینده به این نوع تگ ها خواهیم پرداخت و کمی هم در این سری مقالات در مورد انها توضیح خواهم داد.

واضح ترین و ساده ترین موردی که بیشتر افراد که کمی در مورد متا تگ ها جست و جو کرده باشند میدانند ان است که مورد استفاده ی متاتگ ها در بین ۲ تگ

<HEAD> </HEAD>

میباشند.

همینجا لازم میدونم چند نکته را تذکر بدم که دیگه به مشکل نخورید در اینده:

یک مورد این که متا تگ ها جادو نیستند و جادو هم نمیکنند فقط ابزاری هستند برای معرفی بهتر فاکتورهای مهم تری هم هست برای یک موتور جست و جو مخصوصا گوگل بزارید اینطور براتون بگم موتورهای جست و جو اینطور به متا تگ ها اهمیت میدن:

گوگل > بینگ > یاهو

گوگل دیگه اصلا اهمیت نمیده استفاده از اون رو توصیه نمیکنه و حتی سایت هایی که زیاد استفاده میکنن رو میبنده و میبره توی لیست سیاه

بینگ هنوز اهمیت میده اما داره تاثیرش کم میشه و طبق گفته ی مدیران بینگ تا مدتی دیگه کلا از فاکتورهاش حذف میکنه

یاهو هنوز اهمیت میده و یکی از مهم ترین فاکتورهاش هست

اینجا نکته ای که پیش میاد این هست که شما برای چه موتور جست  و جو گری دارید سایت رو اماده میکنید؟انتخاب خودتون رو بکنید بعدا براتون در این مورد میگم

نکته ی دیگه هم این هست که اقا و خانوم وب مستر هر چیزی اندازه ای داره سایت خودتون رو پر از متاتگ نکنید برای هر مطلب یک متاتگ نزارید یکی برای کل سایت

اگر متاتگ انتخاب میکنید درست انتخاب کنید مثلا اگر سایت دانلود داردی نزنید توی متاتگ

دانلود,بازی,نرم افزار,اموزش

و امثال این موارد نزارید اصلا بهترین متا تگ برای یک سایت دانلود

دانلود نرم افزار

هست و یا امثال این موارد.

اخیرا یاهو خبری منتشر کرد که دیگه به متا تگ ها اهمیت چندانی نمیده اما با کمی جست و جو میتونید متوجه بشید که هنوز اهمیت میده و یکی از فاکتورهاش هست چون کم کردن اهمیت متاتگ نیزمند تغییر کلی در سیستم موتور جست و جو میباشد مثل کاری که گوگل کرد که به نظر نمیرسد فعلا یاهو بخواهد و بتواند این کار را انجام دهد.

همچنین بخوانید:   بررسی سایت برای بدست آوردن رتبه مناسب در موتورهای جستجو

فراموش نکنید که:

*موتورهای جست و جو بنا را بر این میگذارند که متا تگ ها بیشترین ارتباط را با سایت شما دارند پس در انتخاب انها دقت کنید

*بعضی از کلمات تنها یک کلمه نیستند به این معنی که کلمه ای مانند

DHTM

 در موتورد جست و جو چندین کلمه حساب میشوند به دلیل ریشه های این کلمه.

*موتورهای جست و جو کلمات دارای غلط املایی را شناسایی نمیکنند

در مقالات بعدی به انواع متا تگ ها و نمونه های انها میپردازیم

2 دیدگاه