Close

.:: سبد خرید شما

همه چیز درباره الگوریتم Hawk یا همان شاهین و ارتباط آن با بک لینک

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 28 شهریور 1396

حتماً طی چند روز اخیر متوجه تغییراتی در نتایج گوگل شده اید و شاید نگرانی هایی برای شما بوجود آمده باشد که آیا گوگل با الگوریتم جدید حساسیت بیشتری نسبت به بک لینک پیدا کرده باشد!؟

همه چیز درباره الگوریتم Hawk هاک یا همان شاهین (باز شکاری) و ارتباط آن با بک لینک

جواب خیر است. در ابتدا باید عرض کنم گوگل هیچ گاه با منابع رسمی تغییرات خود را اعلام نمیکند و همیشه میگوید الگوریتم های گوگل هر روز در حال تغییر هستند و تغییرات بنیادین را کتمان میکند و این سئوکاران و آنالیزور های گوگل هستند که با آزمون و خطا و مشاهده رفتار گوگل پی به این تغییرات میبرند که تا حدی قابل درک و علمی بوده و برخی نیز فاقد اعتبار هستند. بررسی های اخیر نشان دادند که الگوریتم جدید گوگل در واقع تکمیل کننده الگوریتم قبلی یعنی پوسوم (نوعی حیوان بومی استرالیا) که در دنیای واقعی پوسوم ها غذای شاهین است که با این انتخاب اسم نشان میدهد مشکلات قبلی که مربوط به جستجوی محلی بود تا حد زیادی برطرف شده است.

در الگوریتم پوسوم گوگل به این طریق عمل میکرد که شرکت هایی که از نظر جغرافیایی در یک مکان بودند شرکت های ضعیف تر (از نظر سئو و قدرت دامنه) را از نتایج حذف میکرد که این موضوع ضرر زیانی به استارت آپ ها و کسب و کارهای نو پا زده بود که با الگوریتم شاهین این مشکل برطرف شده است.  در این الگوریتم فیلتر هایی که جستجوهایی محلی را تحت تأثیر قرار میداد تا حد زیادی تغییر کردند . روش کار گوگل درباره سورت کردن نتایج گوگل به این شکل بود که مرتبط ترین موضوع و سایتی که در این زمینه قدرت کافی داشت را در جستجوی محلی نمایش داده میشد و باقی نتایج نشان میداد و باقی را همچون محتوای تکراری از نتایج حذف می نمود.

همانطور که مستحضرید اساس و پایه کار گوگل بر اساس بک لینک است و هیچ کس نمی تواند نقش لینک بیلدینگ یا بک لینک را انکار کند. مسلماً تغییرات اخیر به نفع خیلی ها خصوصاً کسب و کارهای نوپا و سایت های جدید خواهد بود و خرید بک لینک و خرید رپورتاژ برای آنها اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. اگر شما هم یک وب مستر منعطف و باهوش باشید سعی خواهید کرد با شرایط جدید سایت و خصوصاً محتوا وب سایتتان را وقف دهید.

همچنین بخوانید:   موتور جستجو چگونه کار می کند؟چگونه سایت شما را رتبه بندی می کنند؟