Close

.:: سبد خرید شما

سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری به زبان ساده

⏱️ مدت زمان مطالعه: 1 دقیقه
🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 03 خرداد 1400

وبمسترها و صاحبان وبسایت برای اعمالی که در سایت خود جهت رشد ترافیک و جذب مخاطب انجام  می دهند کلاهی بر سر خود می گذارند که از نگاه  گوگل شامل سه رنگ است: سفید، سیاه، خاکستری!

این کلاه سئو نام دارد. در واقع سئو به مجموعه ی اعمالی گفته می شود که برای بهینه سازی و بیشتر دیده شدن وبسایت شما انجام می شود و در واقع ترافیک سایت شما را بالا می برد.

معرفی سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری

طبق بیان مرسوم سئوکاران، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه خاکستری و سئوی کلاه سیاه، سه دسته بندی اصلی برای اعمال سئو هستند. صاحبان وبسایت و وبمسترها می توانند هریک از این سه روش سئو را انتخاب کنند. اما هریک از این سه روش ویژگی ها و ریسک هایی را به همراه دارند که در ادامه به صورت جداگانه به هریک می پردازیم.

سئوی کلاه سفید

سئوی کلاه سفید بی خطر ترین و مطمئن ترین و کندترین روش برای رشد مخاطبین شماست. در واقع دو ویژگی بی خطر بودن و مطمئن بودن می تواند بسیار مثبت باشد. اما کند بودن مسیری که باید برای رشد وبساییتان با این روش طی کنید، تنها نکته ی منفی این روش است. البته اگر با سئوی کلاه سفید پیشروی کنید، اثربخشی و رشد آن به صورت همیشگی است.

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه ریسک بسیار بالایی دارد و خطرات مجازات و جریمه های سنگین گوگل، همیشه در کمین شما خواهد بود. معمولا این روش با اینکه توسط افراد حرفه ای انجام می شود، اما آنقدر پیامد های آن سنگین و سخت است که کمتر کسی این روش را برای سئو انتخاب می کند. البته مزیت مثبت این روش رشد سریع و ناگهانی مخاطبین شما خواهد بود.

سئوی کلاه خاکستری

بسیاری از افراد فکر می کنند که این روش از سئو، مخلوطی از روش های سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه است. اما مفهوم آن می تواند کمی پیچیده تر و بیشتر باشد.

سئوی کلاه خاکستری علاوه بر روش های سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید، از روش هایی شبهه دار نیز استفاده می کند که نه گوگل آن را ممنوع کرده است و نه توصیه کرده است. در واقع با اینکه موتور جستجوی گوگل این روش ها را ممنوع نکرده ولی نمی توانیم از نتیجه ی ان به شکل دقیق مطمئن باشیم. لینک سازی یعنی گرفتن بک لینک و یا رپورتاژ آگهی یکی از این روش هاست. گوگل هیچ گاه نمی تواند لینک سازی را جز کلاه سیاه قرار دهد چون اساس و پایه کار گوگل برای خزش در سایت های مختلف وجود همین لینک هاست.

همچنین بخوانید:   پیج رنک معیار منسوخ شده گوگل چه بود و چگونه کار میکرد؟

گوگل چگونه نظارت می کند؟

گوگل با به روزرسانی و ایجاد الگوریتم های ویژه و اختصاصی خود، از هرگونه تقلب و دور زدن قوانینش جلوگیری می کند. هرساله این الگوریتم ها حساس تر و با دقت تر می شوند. به همین علت ریسک و خطر شیوه های سئوی کلاه سیاه نیز بالا تر می شود. با این حال هنوز هم افرادی هستند که ریسک کنند برای دریافت ترافیک غیرطبیعی اقدام کنند.

کلام آخر

با پرداختن به موضوع سئو های کلاه سفید و کلاه سیاه و کلاه خاکستری، حال شما اطلاعات پایه ای و کلی از این سه روش اصلی سئو دارید. در مطالب بعدی ما را دنبال کنید تا اطلاعات جامع تری از دنیای سئو دریافت کنید. شما از کدام شیوه ی سئو استفاده می کنید؟ چه نتایج مثبت و منفی دریافت کرده اید؟

10 دیدگاه