Close

.:: سبد خرید شما

روز جهانی طراحی سایت چه روزی است و طراح سایت خوب چه کسی است؟

⏱️ مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
🖋 نویسنده: reza 📅 09 خرداد 1400

در تقویم میلادی روز اول از ماه آگوست به نام روز جهانی طراحی سایت نامگذاری شده است. این روز، جهت تقدیر از طراحان و فعالان این شغل و معرفی بیشتر مهارت طراحی سایت است.
شاید بسیاری فکر کنند که طراح سایت تنها وظیفه ی دیزاین سایت را دارد، اما یک طراح سایت، تمام المان های مربوط به ساخت یه سایت را در کنارهم میچیند، و در نهایت سایتی را می سازد که محیطی دلنشین و کاربردی برای کاربران و بازدیدکنندگان داشته باشد.


کدنویسی در طراحی وب از اصلی ترین بخش های کار طراحان است و لایه های مربوط به طراحی ظاهری و باطنی، توسط مهارت کدنویسی طراح، اجرا می شود.

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح وب مشهور

مهارت گرافیکی، محدود به مهارت کار با فتوشاپ و برنامه ی مشابه آن نمی شود. دنیای گرافیک نیاز به شناخت صحیح رنگ ها انتخاب صحیح تصاویر و المان های یک طرح دارد. معمولا یک طراح وب، ابتدا ماکتی از بخش گرافیکی کار را در ذهن خود تجسم می کند تا دقیقا بداند اقدامات دیگر کار باید به چه صورتی باشد.
طراح وبی موفق است که، علاوه بر داشتن روحیه ی بالا و تسلط روی زبان های برنامه نویسی، سلیقه ی خوبی در دیزاین سایت داشته باشد و نیازهای کاربران را نیز به خوبی بشناسد.

یک طراح وب باید با css، HTML، فتوشاپ و جاوا اسکریپت و…. آشنا باشد. هر چه میزان آگاهی و دانش یک طراح در شناخت ابزار ها، برنامه ها، زبان ها ی برنامه نویسی و…. بیشتر باشد، می تواند آثار و وب های خلاقانه تر و بهتری را ایجاد کند. ممکن است کسب این مهارت ها و تسلط بر بروی آن ها چند سال طول بکشد.
در این روز جشنی برپا می شود که از نخستین طراح وب (Tim Berners-Lee ) و تمامی کسانی که راه او را در پیش گرفتند تشکر شود و یادآوری شود که دنیای بزرگ وب، به دست طراحان آن برپا شده است.

ارتباط طراحی وب و گرافیک

اصولا یک طراح وب موفق، یک گرافیست خوب نیز هست. مهارت گرافیکی و مهارت برنامه نویسی در کنارهم، یک طراح کامل را می سازند.
به طور معمول یک طراح وب، می تواند با شرکت ها کار کند و یا به انتخاب خودش در منزل به انجام پروژه های کاری بپردازد. اصولا طراحان وب شغلی تمام وقت دارند و تایم کاری آن ها ثابت نیست. یک طراح ممکن است حتی در نیمه شب هم به انجام کار خود بپردازد.
اگر علاقمند هستید تا یک طراح وب موفق شوید، می توانید با یادگیری مهارت های برنامه نویسی و تسلط بر روی آن ها، به همراه فراگیری مهارت های گرافیکی، اولین قدم های خود را در این مسیر بگذارید.

همچنین بخوانید:   الگوریتم کافئین گوگل را بیشتر بشناسید!

کلام آخر

امیدواریم که با خواندن این مطلب از سایت بک لینک، با شغل طراحی وب بیشتر آشنا شده باشید و اگر به آن علاقمند هستید، رسیدن به آن را پیگیری کنید. روز طراحی وب بر تمامی همکاران مبارک و امیدواریم که روز به روز در مسیر خود، موفق ترین گام ها را بردارند. شما فکر می کنید که یک طراح موفق وب چگونه است؟ آیا مسیر تازه ای برای رسیدن به موفقیت در راه طراحی وب می شناسید؟

8 دیدگاه

  • طراحی سایت یکی از شغل هاییه که باید واقعا دوسش داشته باشی تا بتونی توش موفق باشی و من واقعا عاشقانه شغلمو دوست دارم
  • من خیلی به کامپیوتر و طراحی سایت علاقه دارم، اما میترسم که رشته کامپیوتر رو به عنوان رشته دانشگاهم انتخاب کنم، اگر بتونین راهنماییم کنین خیلی خوب میشه
  • رشته من گرافیکه اما متاسفانه کاری مرتبط با رشته م پیدا نکردم. به نظرتون میتونم تو طراحی سایت موفق باشم؟چون تو متن گفتین که طراح سایت باید ترافیک هم بلد باشه.